Parochiebedevaart

Parochie bedevaart 4 oktober.
Rond 08.45 u stonden woensdag 4 oktober 18 mensen te wachten voor de pastorie in Loon op Zand op de bus die hen naar Venlo zou brengen.
Pastoor Luijckx en diaken Alexis hadden een mooi programma voor die dag samengesteld.
Pastoor Luijckx bad het reisgebed en het rozenhoedje voor daarnaast gaf hij informatie over het aantal bedevaarten die de parochie in het verleden georganiseerd had, de plaatsen en kloosters die we passeerden en de verering van Maria in de kapel van O.L.V. van Genooi.
In deze kapel zouden we om 12.00 uur de heilige mis bijwonen, maar eerst stopten we in Liessel voor koffie met Limburgse vlaai.
Na de koffie ging de reis verder naar de eerder genoemde kapel waar een heel mooi Maria beeld stond.
Diaken Alexis had gezorgd voor een speciaal misboekje met Maria Liederen.
Na de mis stond er in de horecagelegenheid de Genujerie vlak bij de kapel een lekkere lunch klaar.
Daarna werd de reis voortgezet naar het centrum van Venlo met een bezoek aan de basiliek, waar er weer een moment was om samen te bidden en Maria liederen te zingen.
Vervolgens konden we nog even door het centrum van Venlo wandelen en het mooie weer nodigde uit om even op een terrasje plaats te nemen.
Om 17.00 uur gingen we weer huiswaarts en keken we terug op een mooie dag.
Met dank voor de organisatoren.