
Koor Amicanto uit Heeswijk- Dinther zingt zaterdag 7 juni tijdens de avondmis in De Moer.
In de parochie H. Augustinus (rond de abdij van Berne die ook de misboekjes verzorgen die
wij in de parochie H. Willibrord gebruiken) is er een middenkoor dat ieder jaar een weekendje weg gaat.
Ze noemen het ook wel hun ‘retraite’ en dat is het ook in de letterlijke betekenis van ‘terugtrekken’.
Dit weekend zal zijn in De Moer van 6-8 juni (Pinksteren).
In hun programma wordt standaard en eucharistieviering opgenomen,
liefst op zaterdagavond. Pastoor Joost Jansen (Norbertijn) gaat meestal met hen mee (de zaterdag) en
zal dan ook voorgaan in de eucharistieviering in De Moer.
Wees van harte welkom om samen met pastoor Joost Jansen en koor Amicanto zaterdag 7 juni om 19.00 uur
Pinksteren te vieren.
Op tweede pinksterdag maandag 9 juni wordt in de kerk het hoogfeest gevierd van Maria, Moeder van de kerk,
tevens wordt er volgens traditie aandacht besteed aan de H. Gerlachus. Vanuit het familiepastoraat willen wij
deze dag extra luister bijzetten door gezinnen uit te nodigen mee te vieren omdat wij verbondenheid en ontmoeten
heel belangrijk vinden.
Voorafgaand aan de Eucharistieviering om 9.30 uur in Loon op Zand is er rond 9.00 uur bij het Gerlachusbeeld bij
de Venloene een korte uitleg over Gerlachus in bijzonder voor de gezinnen met kinderen. Daarna vertrekken we
naar de kerk. Tijdens de viering is er een kindernevendienst die in het teken staat van de H. Gerlachus wie is die man?
Samen gaan we luisteren, knutselen en ontdekken. Na de viering komen de parochianen (bij goed weer) samen in de
pastorietuin om koffie/thee en het traditionele krentenbrood te eten. Voor de kinderen is er fris en iets lekkers.
Wilt u zelf ook iets lekkers maken of meenemen dan is dat van harte welkom.
Graag tot ziens op 2e pinksterdag.


